معرفی ده فیلم پرفروش 2019 تا امروز/ از شکسته شدن رکورد فیلم «تایتانیک» و «آواتار» تا پرفروش ترین فیلم غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما

پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان

معمولا میزان موفقیت یک فیلم را با فروش جهانی آن در گیشه بررسی می کنند. تاکنون بیشترین ژانرهایی که در میان پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما دیده شده اند شامل جنگی، انیمیشن، موزیکال و درام های تاریخی بوده اند. علاوه بر این فیلم های مجموعه ای مانند مجموعه انتقام جویان، نیز همواره در لیست پرفروش ها وجود داشته اند.

در تاریخ سینما اولین فیلمی که به آن لقب پرفروش ترین داده شد، درام « تولد یک ملت »( The Birth of a Nation )به کارگردانی دیوید وارک گریفیث محصول سال 1915 بوده است. با روی کار آمدن فیلم های دنباله دار، این مجموعه ها برای سال های پیاپی در لیست پرفروش های باکس آفیس ثابت شده اند تا اینکه در سال 2019 شاهد شکسته شدن رکورد فیلم هایی همچون «آواتار» و «تایتانیک» توسط آخرین سری از فیلم های انتقام جویان بودیم.

در ادامه به معرفی ده فیلم پرفروش 2019 تاکنون می پردازیم:

 

1. «انتقام جویان: آخر بازی  Avengers: Endgame»

امتیاز: 8.7

کارگردان: آنتونی روسو,  جو روسو                  بازیگران: رابرت داونی جونیور,  کریس ایوانس,  کریس همسورث,  جاش برولین

اکشن علمی تخیلی انتقام جویان: آخر بازی، وقایع پس از انتقام جویان: جنگ ابدیت را نشان می دهد که بازماندگان آن در این سری بایکدیگر متحد می شوند تا برعلیه تانوس به مبارزه برخاسته و تعادل را به جهان بازگردانند.به طور کلی فیلم های انتقام جویان در لیست پرفروش های تاریخ سینما قرار دارند اما انتقام جویان: آخر بازی که اکران آن از 26 آپریل آغاز شد توانست با فروش جهانی نزدیک به 3 میلیارد دلار رتبه اول پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما را از آن خود کند.

پرفروش ترین های 2019 تا امروز/ انتقام جویان: آخر بازی

 

2«کاپیتان مارول /  Captain Marvel»

امتیاز: 7

کارگردان: آنا بودن,  رایان فلک                    بازیگران: بری لارسون,  جود لا,  جما چان,  ساموئل ال جکسون

اکشن ماجراجویی کاپیتان مارول که پیشتر بعنوان یکی از فیلم های موردانتظار امسال معرفی شده بود، داستان کارول دنور است که در جنگ میان دو گروه از بیگانگان، به یکی از ابرقهرمانان نجات دهنده کره زمین تبدیل می شود. اکران کاپیتان مارول از 8 مارس آغاز شد و توانست به فروش جهانی بیش از 1 میلیارد دلار دست پیدا کرده و رتبه دوم پرفروش های امسال را به دست آورد.

پرفروش های 2019 تا امروز/ کاپیتان مارول

 

3. «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه/  Spider-Man: Homecoming»

امتیاز: 7.9

کارگردان: جان واتس                     بازیگران: تام هالند,  مایکل کیتون,  زندیا کلمندونالد گلاور

اکشن ماجراجویی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» به تلاش های مردعنکبوتی برای مقابله با تهدید جدیدی می پردازد که خطر بزرگی برای دنیا به حساب می آید. این فیلم با بودجه 160 میلیون دلاری ساخته شد و پس از آغاز اکرانش از دوم جولای، با فروش بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های سال 2019 قرار گرفت.

پرفروش های 2019 تا امروز/ مردعنکبوتی: بازگشت به خانه

 

4. «شیرشاه/  The Lion King»

امتیاز: 7.2

کارگردان: جان فاورو                  بازیگران: دونالد گلاورست روگنبیانسه نولز کارتر

درام موزیکال شیرشاه که براساس انیمیشن محبوب شیرشاه محصول سال 1994 والت دیزنی ساخته شده، داستان بچه شیری است که پس از مرگ پدرش سعی دارد تا حکومت جنگل را به دست آورد. این فیلم پس از اکران عمومی با فروش بیش از 1 میلیارد دلار، چهارمین فیلم پرفروش سال 2019 تاکنون بوده است.  

پرفروش های 2019 تا امروز/ شیرشاه

 

5. «علاءالدین / Aladdin»

امتیاز: 7.4

کارگردان: گای ریچی                    بازیگران:  ویل اسمیت,  نوید نگهبان,  نسیم پدراد,  نائومی اسکات

علاءالدین، که اقتباسی از انیمیشنی به همین نام محصول سال 1992 است، داستان پسرک خیابان گردی را روایت می کند که با پیدا کردن یک چراغ جادویی می تواند به آرزوهای دست نیافتنی خود برسد. اکران عمومی علاءالدین از 24 ماه می آغاز شد و با فروش بیشتر از 1 میلیارد دلار بعد از شیرشاه در جدول پرفروش های باکس آفیس به چشم می خورد.

پرفروش های 2019 تا امروز/ علاءالدین

 

6. «داستان اسباب بازی 4 /  Toy Story 4»

امتیاز: 8.2

کارگردان: جاش کولی                   بازیگران:  تام هنکس,  تیم آلن,  بانی هانت,  جف گارلین,  کیانو ریوز

داستان اسباب بازی 4 که سری قبلی آن، داستان اسباب بازی 3 در سال 2010 اکران شد، به اضافه شدن یک اسباب بازی جدید به جمع وودی و دوستانش می پردازد که آنها را با یک سفر جاده ای آشنا می کند. این انیمیشن تحسین شده که با بودجه ای 200 میلیون دلاری ساخته شد، پس از اکران عمومی با فروش 922 میلیون دلاری، لقب ششمین فیلم پرفروش سال 2019 را به خود اختصاص داد.   

پرفروش های 2019 تا امروز/ داستان اسباب بازی 4

 

7. «زمین سرگردان / The Wandering Earth»

امتیاز: 6.1

کارگردان:  فرانت گو                       بازیگران: جینگ وو,  چوشا کو,  گوانجی لی,  مایک کای سو

«زمانی که خورشید در حال از بین رفتن است، مردمی از سراسر دنیا تلاش می کنند تا با ساخت سیاره بزرگ دیگری، انسان ها را نجات دهند». این خلاصه اکشن علمی تخیلی محصول کشور چین است که با صرف بودجه 48 میلیون دلاری و فروش 699 میلیون دلاری، به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای چین و  پرفروش ترین فیلم غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما تبدیل شده است.

پرفروش های 2019 تا امروز/ زمین سرگردان

 

8. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان / How to Train Your Dragon: The Hidden World»

امتیاز: 7.6

کارگردان:  دین دوبلو                           بازیگران: کیت بلانشت,  کریستن ویگ,  کیت هرینگتون

این انیمیشن ماجراجویی که دنباله ای از چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم2 است، داستان ماجراجویی های هیکاپ است که این بار به دنبال کشف دنیای پنهان و سایر هیولاهای آن می پردازد. دنیای پنهان، به همراه داستان اسباب بازی 4 و علاءالدین، یکی از بهترین انیمیشن های سال 2019 است که موفق به فروش جهانی 519 میلیون دلاری شد.

پرفروش های 2019 تا امروز/ چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان

 

9. «کارآگاه پیکاچو / Pokémon Detective»

امتیاز: 6.8

کارگردان: راب لترمن                                                     بازیگران:  رایان رینولدز,  کاترین نیوتون,  کِن واتانابه

در کارآگاه پیکاچو، پیکاچویی که در تلاش برای کارآگاه شدن است به وسیله پسرکی پیدا می شود و این درحالی است که دنیا به محلی برای مبارزه پوکمون ها تبدیل شده است. این انیمیشن ماجراجویی که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شد، پس از اکران عمومی با فروش جهانی 431 میلیون دلاری، در لیست ده فیلم پرفروش 2019 قرارگرفت و عنوان پرفروش ترین فیلم اقتباسی از یک بازی ویدیویی را به خود اختصاص داد.

پرفروش های 2019 تا امروز/ کارآگاه پیکاچو

 

10. «آلیتا: فرشته جنگ/  Alita: Battle Angel »

امتیاز: 7.4

کارگردان:  رابرت رودریگز                                    بازیگران: رزا سالازار,  ماهرشالا علی,  جنیفر کانلی      

 داستان این فیلم علمی تخیلی درباره آلیتا است که سیصد سال پس از مرگ سیاره زمین در حالی بیدار می شود که چیزی از زندگی گذشته اش به خاطر ندارد و به دنبال پیداکردن هویت اصلی اش می گردد. آلیتا: فرشته جنگ را می توان پس از اکران عمومی و  با فروش 404 میلیون دلاری، یکی از پرفروش های امسال و از موفق ترین فیلم های رابرت رودریگز نامید.

پرفروش های 2019 تا امروز/ آلیتا: فرشته جنگ

 

جدول پرفروش ترین فیلم های 2019 تا امروز

 

منبع: boxofficemojo- IMDb 

برگرفته از پایگاه : سلام سینما