بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020

معرفی برترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر عاشقانه که سال 2020 اکران شدند. فیلم های خارجی جدید از جمله فیلم های رمانتیک هندی و امریکایی

عشق مفهومی عمیق و جهانی است که در تمام عرصه‌های فعالیت انسانی اثری فراگیر دارد. هنر بارزترین جلوه‌گاه عشق است و می‌توان عشق را در مشهورترین آثار هنری جهان چه در نقاشی و موسیقی و چه در سینما یافت.

فیلم‌های عاشقانه همواره دارای طرفداران پرشماری بالاخص از میان اقشار جوان بوده است. اینجا می‌توانید با بهترین فیلم‌های ژانر عاشقانه در سال 2020 براساس آرای مردمی سایت IMDB آشنا شوید.

ژانر عاشقانه چیست ؟

فیلم عاشقانه فیلمی است که در آن جنبه‌های عاشقانه وجود دارد و مرکزیت فیلم نیز پیرامون همین موضوع است. از آنجا که بسیاری از فیلم‌ها دارای جنبه‌های عاشقانه بین شخصیت‌های خود هستند، می‌توان هر فیلمی را که در آن طرح اصلی داستان، پیرامون محور روابط یا احساسات عاشقانه میان شخصیت‌های اصلی تعریف شده‌است، در زمره‌ی فیلم‌های عاشقانه دانست. موضوعات رایج در چنین فیلم‌هایی ممکن است در مورد شخصیت فیلم باشد که با یک جاذبه رمانتیک جدید روبرو می‌شود.

بهترین فیلم‌های عاشقانه سال 2020

دل بیچاره (Dil Bechara)

ژانر : کمدی، درام، عاشقانه

امتیاز : 8/8 (102747 رأی)

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - دل بیچاره (Dil Bichara)

«دل بیچاره» (Dil Bechara) فیلمی هندی در ژانر عاشقانه است که داستان آن از رمان «بخت پریشان ما» اثر «جان گرین» اقتباس شده است. فیلمنامه‌ی آن اثر «اسکات نیوشتادر» و «مایکل وبر» است که داستان نوشته شده توسط «ششان کیتان» و «سوپروتیم سنگوپتا» را بازنویسی کرده‌اند. کارگردانی «دل بیچاره» (Dil Bechara) نیز برعهده‌ی «موکش چابرا» بوده است.

«دل بیچاره» (Dil Bechara) داستان دو جوان عاشق به نام‌های «مانی» (سوشانت سینگ راجپوت) و «کیزی» (سنجانا سنگی) است که به دلیل اتفاقات تلخی که در زندگیشان می‌افتد تصمیم می‌گیرند تا از لحظه لحظه‌ی زندگی خود لذت ببرند و به یکدیگر عشق بورزند. موسیقی این فیلم نیز برعهده‌ی آهنگساز مشهور هندی «ای.آر.رحمان» است.

 

پالم اسپرینگز (Palm Springs)

ژانر : کمدی، فانتزی، راز‌آلود

امتیاز : 7/4 (47583 رأی)

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - پالم اسپرینگز (palm springs)

«پالم اسپرینگز» (Palm Springs) فیلمی کمدی و عاشقانه است که توسط «مکس باربکو» کارگردانی شده و داستان آن توسط «اندی سیارا» نوشته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به «اندی سمبرگ»، «کریستین میلیوتی»، «جی کی سیمونز» و «پیتر گلگر» اشاره کرد. اولین اکران «پالم اسپرینگز» (Palm Springs) در جشنواره‌ی فیلم ساندنس بود.

داستان این فیلم درباره‌ی دو فرد غریبه به نام «نایلز» و «سارا» است به طور غیرمنتظره‌ای در جریان یک جشن عروسی در پالم اسپرینگز با یکدیگر آشنا می‌شوند. پس از اینکه نامزد «نایلز» یعنی «میستی» به او خیانت می‌کند، رابطه‌ی «نایلز» و «سارا» جدی‌تر می‌شود. اما پس از حادثه‌ای آنها متوجه می‌شوند که در یک دور باطل زمانی گرفتار شده‌اند.

 

نیمی از آن (The Half of It)

ژانر : کمدی، درام، عاشقانه

امتیاز : 6/9 (23930 رأی)

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - نیمی از آن (the half of it)

«نیمی از آن» (The Half of It) فیلمی آمریکایی در ژانر عاشقانه و کمدی است که کارگردانی و نویسندگی آن بر عهده‌ی «آلیس وو» بوده است. این فیلم داستان یک دختر نوجوان چینی-آمریکایی باهوش به نام «الی چو» است که برای کمک به «پائول» و صرفاً جهت شوخی، نامه‌ای عاشقانه از طرف او به معشوقه‌اش می‌نویسد. اما اوضاع آنطور که او انتظار داشت پیش‌نمی‌رود.

«لیه لوئیس»، «الکسیس لمایر»، «دنیل دیمر»، «ولفگانگ نووگرتز»، «انریکه مورچیانو»، «کاترین کرتین»، «کالین چو»، «بکی آن بیکر» از بازیگران «نیمی از آن» (The Half of It) هستند. اکران این فیلم از اول می 2020 شروع شده است. همچنین «نیمی از آن» (The Half of It) موفق شد تا جایزه بهترین فیلم قصه‌گوی جشنواره تریبیکا 2020 را نیز از آن خود کند.

 

جایی که عاشق بودیم (All the Bright Places)

ژانر : درام، عاشقانه

امتیاز : 6/5 (17462 رأی)

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 -جایی که عاشق بودیم (all the bright places)

«جایی که عاشق بودیم» (All the Bright Places) فیلمی عاشقانه به کارگردانی برت هیلی است. فیلمنامه‌ی این فیلم توسط «لیز هانا» و «جنیفر نیون» با اقتباس از رمانی با همین نام اثر «نیون» به نگارش درآمده است. «ال فانینگ»، «جاستیس اسمیت»، «الکساندرا شیپ»، «کیگان مایکل کی» و «لوک ویلسون» از بازیگران «جایی که عاشق بودیم» (All the Bright Places) هستند.

این فیلم داستان «وایولت» (ال فانینگ) و «تئودور» (جاستیس اسمیت) را روایت می‌کند که پس از ملاقات با هم، زندگی یکدیگر را تا ابد تغییر می‌دهند. آن‌ها با زخم‌های روحی گذشته‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند و متوجه می‌شوند که حتی بی‌ارزش‌ترین مکان‌ها و کوچکترین لحظات می‌توانند معانی خاصی در زندگیشان پیدا کنند.

 

من هنوز ایمان دارم (I Still Believe)

ژانر : بیوگرافی، موسیقی، عاشقانه

امتیاز : 6/5 (6383 رأی)

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - من هنوز ایمان دارم (i still believe)

«من هنوز باور دارم» (I Still Believe) فیلمی عاشقانه و زندگینامه‌ای درباره‌ی زندگی آهنگساز و خواننده‌ی معاصر «جرمی کمپ» و همسر اولش «ملیسا لین هنینگ-کمپ» است که کمی قبل از ازدواجشان دچار سرطان تخمدان شد. نام فیلم از نام یکی از قطعات ساخته شده توسط «جرمی کمپ» به نام «من هنوز ایمان دارم» برداشت شده است.

«من هنوز باور دارم» (I Still Believe) توسط «برادران اروین» کارگردانی شده و فیلمنامه‌ی آن نیز اثر مشترک «جان اروین» و «جان گان» است. این اولین فیلم تولید شده توسط کمپانی کینگدوم استوری و همچنین پنجمین فیلم بلند «برادران اروین» به شمار می‌رود. پخش «من هنوز باور دارم» (I Still Believe) نیز بر عهده‌ی کمپانی لاینزگیت است که بدلیل پاندمی کرونا این فیلم را بر روی سرویس‌های VOD منتشر کرد.

 

آمونیت (Ammonite)

ژانر : درام، عاشقانه

تاریخ اکران : 13 نوامبر

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - آمونیت (Ammonite)

«آمونیت» (Ammonite) فیلمی درام و عاشقانه محصول سال 2020 است که براساس زندگی باستان‌شناس بریتانیایی «مری انینگ» و رابطه‌ی عاشقانه‌اش با «شارلوت مرچیسون» ساخته شده است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم برعهده‌ی «فرانسیس لی» است. اولین اکران «آمونیت» (Ammonite) در 11 سپتامبر 2020 در جشنواره‌ی فیلم تورنتو اتفاق افتاد.

داستان «آمونیت» (Ammonite) درباره‌ی باستان‌شناسی خودآموخته به نام «مری انینگ» است که در نواحی ساحلی جنوب انگلستان سخت مشغول کار است. اکتشافات او شهرتی بی‌نظیر برای او به همراه داشته و اکنون به دنبال فروختن فسیل به یک گردشگر ثروتمند است تا بتواند مخارج خود و مادر بیوه‌اش را تأمین کند.

 

گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

ژانر : کمدی، درام، عاشقانه

تاریخ اکران : نامشخص

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

«گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) فیلم کمدی و عاشقانه محصول کشور آلمان و آمریکاست که نویسندگی و کارگردانی آن را «وس اندرسن» بر عهده دارد. فیلمنامه‌ی این فیلم براساس داستانی نوشته‌ی «رومن کاپولا»، «هیوگو گینس» و «جیسون شوارتزمن» با اقتباس از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورک به رشته‌ی تحریر درآمده است.

داستان «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) درباره‌ی کارکنان مجله‌ای اروپایی در شهری خیالی در فرانسه است تصمیم می‌گیرند یک نسخه یادمان چاپ کرده و به بزرگداشت سه واقعه مهم در یک دهه گذشته‌شان بپردازند. این سه واقعه عبارتند از حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری.

«تیموتی شَلِمِی»، «سیرشا رونان»، «لئا سیدو»، «بیل مری»،‌ «بنیسیو دل تورو»، «آدرین برودی»، «کریستف والتز» و «الیزابت ماس» از بازیگران «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) هستند.

 

ربکا (Rebecca)

ژانر : درام، رازآلود، عاشقانه

تاریخ اکران : 21 اکتبر

بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 - ربکا (Rebbeca)

«ربکا» (Rebecca) فیلمی عاشقانه و هیجان‌انگیز محصول بریتانیا است. کارگردانی این فیلم را «بن ویتلی» بر عهده دارد و فیلمنامه‌ی آن توسط «جین گلدمن»، «جو شراپنل» و «آنا واترهاوس» نوشته شده است. داستان «ربکا» (Rebecca) از رمانی با همین نام اثر «دفنی دو موریر» که در سال 1938 چاپ شد، اقتباس شده است. این فیلم محصول کمپانی نتفلیکس است.

داستان «ربکا» (Rebecca) درباره‌ی نوعروسی به نام «خانم د وینتر» است که پس از مدتی خود را درگیر جنگیدن با سایه‌ی همسر اول شوهرش «ربکا» که درگذشته است، می‌بیند. «لیلی جیمز»، «آرمی هامر»، «سم رایلی»، «کریستین اسکات توماس» و «کیلی هاوس» از بازیگران این فیلم هستند.

 

منابع :

IMDB

Wikipedia

برگرفته از سایت : salamcinama